«رومن ولاسوف» دارنده ۲ مدال طلای بازی‌های المپیک و ملی‌پوش کشتی فرنگی روسیه با انتشار پستی در صفحه شخصی خود از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

خداحافظی ولاسوف/حسرت سومین المپیک بر دل فرنگی‌کار با اخلاق روس

به گزارش قدس آنلاین، «رومن ولاسوف» فرنگی‌کار با اخلاق تیم ملی کشتی روسیه ۲ مدال طلای بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ لندن و ۲۰۱۶ ریو را در کارنامه دارد. او ۲ مدال طلای پیکارهای جهانی ۲۰۱۱ استانبول و ۲۰۱۵ آمریکا و نقره ۲۰۱۳ مجارستان را در کارنامه دارد.

۴ مدال طلا و یک نقره پیکارهای قهرمانی اروپا و طلای جام جهانی انفرادی صربستان از دیگر دستاوردهای این فرنگی‌کار نامدار دنیای کشتی است.

ولاسوف بعد از کسب مدال طلای بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو به دلیل مصدومیت هیچگاه نتوانست به روزهای آرمانی خود بازگردد.

او که رابطه دوستانه و صمیمانه‌ای با «حمید سوریان» ژنرال ۷ ستاره کشتی فرنگی ایران دارد آخرین مرتبه در پیکارهای بین‌المللی جام پیت لازینسکی که خرداد ماه در شهر ورشو لهستان برگزار شد، حضور یافت.

او در کنار «ابوزید مانتسگیوف» دیگر مدعی این وزن برای برگزاری بخشی از انتخابی وزن ۷۷ کیلوگرم روسیه در لهستان حضور یافتند که مانتسگیوف مدال طلا گرفت و ولاسوف با شکست مقابل «تاماس لاوای» فرنگی‌کار جوان مجارستان از راهیابی به فینال بازماند و در نهایت عنوان سوم را کسب کرد. البته هر چند مانتسگیوف نیز در نهایت نتوانست صاحب دوبنده تیم ملی کشتی فرنگی روسیه در المپیک شود و «الکساندر چخیرکین» فرنگی‌کار کهنه‌کار و دارنده مدال طلای جهان در المپیک توکیو حضور خواهد یافت.

به این ترتیب ولاسوف بعد از ناکامی در جام پیت لازینسکی لهستان و به نوعی باختن قافیه در این جاده به حریفان، تصمیم به خداحافظی از دنیای قهرمانی گرفت.

ولاسوف با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از پایان دوران کشتی در ورزش قهرمانی خبر داد. او نوشت: از هر مبارزه در مدت ۲۵ سال حضورم در کشتی لذت بردم. ۱۱ سال مداوم در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان بودم. هر شروعی مانند یک پایان است و زمان خیلی زود می‌گذرد اما لحظه‌هایی که تجربه شده تا پایان عمر برایمان باقی می‌ماند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.